Gästbloggning ;p

hejhej, alla fannys små söta läsare nu gästbloggar jjosse från ponnypluttisarna!
Tänkte börja med att berätta lite om mig så ni får veta vem jag är ;)
jag är en glad och flummig hästtjej som bor ca 5km utanför Askersund med min mamma, lillebror, vår hund Bingo och mina 3hästar :) Där ha jag bott i 4-5år :) på gården finns även får och kor fast dem äger min morfar som bor 1-2km från mig tilssamans med mormor och ännu flera kor och vi får inte glömma deras 3hundar!
men tillbaka till mig nudå, jag är i iaf en 12år hästtjej som jag sa, började rida när jag var 2år men ramlade av min fjording Miller som då var mammas och blev rädd för hästar, började rida igen när jag va 5år och då började jag på ridskola, gick på ridskolan 2terminer och slutade för att det blev för mycket åkandes, då fick jag sluta igen då sen en dag när mamma kollar lite på hästar hittar hon Boysen, en korsningsponny på 19år som hade varit ridskoleponny, mamma ringde hans dåvarande ägare och de bestämde tid för provridning, när jag va och provred honom fastnade jag direkt även fast jag inte va så speciellt galen i hästar då, haha.. Så vi köpte honom! Det va et lycat köp! För det är honom jag lärt mig rida på! Efter jag haft Boysen i 4år så hade jag vuxit ur Boysen och började då att rida Miller. Jag lärde mig den stora och envisa fjordingen snabbt då jg va van med min lilla envisa Boysen. I september 2008 blev Miller min egna häst! Jag va riktigt glad! Miller red jag mest ut på i skogen. under 2009 började jag hoppa honom också. Vi letade också efter en D-ponny till mig utan resultat, men då en gång under oktober 2009 var min mamma och mormor hos deras kompis och hälsade på då erbjuder de mamma att låta mig provrida deras fjording, så 1a november 2009 åker vi och provrider fjordstot Ramona och bestämmer oss att ta hem henne på foder tillsvidare, så 7novemnber åker vi och hämtar det tjocka lilla D-ponnystot. När jag fått hem henne fick jag börj med en hårdbantning, men nu senare har jag kunnat tränat både hoppnig och dressyr med resultat! I dressyr har vi lärt oss de flesta grunderna och i hoppningen har vi kommit långt vi har hoppat bana på 1.10 och enstaka hinder 1.35 :) Har även varit iväg på p&j med Ramona och 2011 blir det lokala för våran del!
nej nu kommer jag inte på någonting mer!

jag och Boysen <3

jag och miller <3

jag och ramona <3

// josse<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0