jag och kila..




nåra på bdb ville att jag skulle skriva en text om mig o kila
gjorde de nyss men de fgörsvann så den här kke inte blir så lång..


det började med att jag red på folkatorpsponnyridskola , men där ja bor hos pappa så är det ett stall precis bredvid kan fota det ngn dag.
så jag ville ju jättegärna rida på en liten ponny där..
men jag hade inte mot att fråga så då sa min pappa att jag skulle sätta upp en lapp om de , det gjorde vi .
dagen efter hörde sandra av sej och undra om jag ville rida hennes d ponny , men eftersom jag inte var så duktig då och ville rida en b ponny så vart det inget
sen gick tiden , jag glömde nästan allt , jag red bara på ridskolan.
och dom som äger stallet hemma hennes kille jobbar på pappas jobb och en dag när jag var med Sofia då kom han som jobbar på pappas jobb Marcus och skulle prata jobb med pappa , martina var oxå med , då ropade pappa på mej , och då frågade martina om jag ville rida hennes d ponny , och min mun bara steg upp , vart jäätte glad och sa ja , sen frågade jag hur hon såg ut och hur hög i mkh och sådär.
och då frågade jag vilken hage hon stod i då sa martina " den lite tjockare ponnyn i hagen bakom stallet med grimma" och efter ett tag gick jag och sofia och kollade på Kila , jag visste inte ens vad hon hette , men tyckte hon va så fin.
sen efter ca 1 vecka provred jag hon , var jätte nervös i stallet , sen när jag hoppade upp på henne vart allt perfekt!
då skrittade & travade vi bara på banan litegrann . och red över bommar för att hon skulle börja lyssna på mig och så. gick bra.. sen den andra gången jag red hon ,gjorde vi ca samma sak sen sa jag : jag vill galoppera , då gjorde jag det några gånger , första gången sprang hon bara iväg..
sen gjorde vi ca sådär några veckor , sen hoppade vi , ca ett kryss på 50 cm , gick jättebra sen red vi mest dressyr ett tag och jobbade henne så hon gick i form , jag tycker det gick jättebra men om jag kollar bilderna så nja.. men det var första gången som jag jobbade en häst.
sen efter ett tag skulle jag galoppera på volten precis vid utgången ungefär då testade kila mej lite och galopperade ut från ridbanan , sen tvärnnit , så höll hon på ett tag så fick galoppera på andra volten för att hon skulle glömma det där.. då gick det bättre fast det gick ej att ha vanligt kort galopp utan mest ökad.. :/
sen hoppade vi , 80 cm , gick jättebra!
sen har vi mesthoppat kryss & räcke på 70 , 80 cm  det äär det högstas vihar hoppat tillsamans än,
jag hoppas på någon / några pay and jump'er i vår/sommar :D<33
bilder kommer ..
nu i vinter har jag mest ridit barbacka då jag fryser lätt hihi
en dag red jag och martina båda två på henne barbacka i skogen , urmysigt :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0