merry christmas!

hejhej .. lite sent o blogga om dagen .
men jag gick ut och hämtade kila vid halv 1 , och då fick tratten lite hö oxå hihi ..
sen bortstade jag henne , och flätade , sööt poniie blev hon !
sen kom martina vid 13.15 ca..
bilder kommer imorgon . jag orkar inte ladda in dom nu ..:(
men grimman som vi satte det lila nos&nackluddet på är svart och är nästan förliten även fast det är full men den passade .
hon var het idag med.. inget kul och rida när hon bara drar iväg nu..
hon bara sprang i väg rakt fram  i traven (konstigt brukar hon inte göra..) då vände ju jag henne ofc , men hon lyssnade inte och sprang åt andra hållet i jätte djup snö  och så snöbblade hon jag trodde vi skulle gå omkull..
sen åkte martina och hämtade hennes pappa för vattnet hade frusit..
men provade galoppera , och först var hon superhet och sprang . då duttade jag lite med spöt på bogen så hon galopperade .
men det vart ökad galopp ..:(
men sen gick det med kort galopp .. duktig chey!
sen kom martina när jag var i stallet igen , hann bara tränsa&sadla av innan hovslagaren kom och skulle sko om kila fram och verka hovrna.
fick hennes gamla skor <3
sen åkte vi med hovslagaren ner till andra stallet för att Chanta , Fjalar och Zorillo skulle verkas.
zorillo va duktigast och kila ofc.
fjalar försökte typ lägga sig på hovslagarn.. och Chanta sparkade han hehe bushästar!
sen lämnade martina dom ihagen igen och jag började mocka . sen åkte vi hem te andra stallet och satte på kila täcken och sopa stallet och lämnade henne . och sen drog jag in i duschen skulle ju egentligen klippa mig men det blir och göra imorgon istället.
sen satt man vid datan och sedan åt pizza , kebab fast med pommes på :*
nu kollar man bonde söker fru ;)

hejdå <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0